Archiv článků

Datové typy

25.09.2014 12:57
byte Datový typ byte ukládá hodnoty jako 8-bitové číselné hodnoty bez desetinných míst. Ukládá hodnotu v rozsahu 0-255.   byte someVariable = 180;    // deklaruje proměnnou 'someVariable'                        ...

Konstanty

24.09.2014 14:42
Jazyk Arduino má několik předdefinovaných hodnot, které se nazývají konstanty. Ty se používají k tvorbě přehlednějších programů. Konstanty jsou seřazeny do skupin.     true / false Jedná se o logické konstanty, které definují logické úrovně. FALSE je jednoduše definována jako...

Proměnné

24.09.2014 14:26
Proměnná je způsob pojmenování a uložení číselné hodnoty pro pozdější použití v programu. Jak jejich název naznačuje, proměnné jsou čísla, jejichž hodnota může být průběžně změněna, na rozdíl od konstant, jejichž hodnota se nikdy nemění. Proměnné musí být deklarovány a volitelně jim lze...

// jednořádkové komentáře

24.09.2014 14:10
Jednotlivé řádky komentáře musí začínat // a končí na konci řádku. Stejně jako blokové komentáře jsou jednořádkové komentáře programem ignorovány a nezabírají žádný paměťový prostor.   // toto je jednořádkový komentář   Jednořádkové komentáře jsou často používány za příkazy...

/*… */ blokové komentáře

24.09.2014 14:09
Blokové komentáře, nebo víceřádkové komentáře jsou oblasti textu, které jsou programem ignorovány. Jsou používány pro obsažnější komentování kódu nebo poznámky, které pomohou pochopit ostatním význam částí programu. Blokové komentáře začínají / * a končí * / a mohou obsahovat více řádků...

; středník

24.09.2014 14:08
Středníkem musí být ukončena deklarace i jednotlivé prvky programu. Středník je také používán k oddělení prvků ve smyčce.   int x = 13;   // deklaruje proměnnou 'x' jako datový typ integer s hodnotou 13

{} složené závorky

24.09.2014 14:06
Složené závorky definují začátek a konec bloku kódu. Používají se ve funkcích i ve smyčkách.   type function( )   {   příkazy;   }   Za úvodní složenou závorkou [ { ] musí vždy následovat závorka uzavírací [ } ]. Proto se často uvádí, že složené závorky...

loop()

24.09.2014 14:04
Po dokončení funkce setup(), se začne neustále dokola provádět funkce loop(), jak její název (loop = smyčka) ostatně napovídá. Příkazy, obsažené v těle této funkce, jsou určeny k provádění veškeré činnosti Arduina.   void loop( )   {   digi talWr ite(pin, HIGH) ;  ...

setup()

24.09.2014 14:01
Funkce setup(), jak již bylo řečeno výše, se volá pouze jednou při spuštění programu. Používá se k inicializaci režimu jednotlivých pinů, k nastavení sériové komunikace apod. Tato funkce musí být v programu obsažena vždy, i když žádné inicializační příkazy neobsahuje.   void setup(...

Blikání

24.09.2014 13:54
Programu pro blikání LED na pinu 50 z pauzou 500 ms.   Výpis programu:   int led = 50;    //led připojena na pinu 50 int pauza=500;    //pauza mezi blikáním a délka bliknutí   void setup() {   pinMode(led, OUTPUT);  ...

Záznamy: 1 - 10 ze 12

1 | 2 >>