25.09.2014 12:57
byte
Datový typ byte ukládá hodnoty jako 8-bitové číselné hodnoty bez desetinných míst. Ukládá hodnotu v
rozsahu 0-255.
byte someVariable = 180; // deklaruje proměnnou 'someVariable'
...
24.09.2014 14:42
Jazyk Arduino má několik předdefinovaných hodnot, které se nazývají konstanty. Ty se používají k tvorbě
přehlednějších programů. Konstanty jsou seřazeny do skupin.
true / false
Jedná se o logické konstanty, které definují logické úrovně. FALSE je jednoduše definována jako...
24.09.2014 14:26
Proměnná je způsob pojmenování a uložení číselné hodnoty pro pozdější použití v programu. Jak jejich
název naznačuje, proměnné jsou čísla, jejichž hodnota může být průběžně změněna, na rozdíl od konstant,
jejichž hodnota se nikdy nemění. Proměnné musí být deklarovány a volitelně jim lze...
24.09.2014 14:10
Jednotlivé řádky komentáře musí začínat // a končí na konci řádku. Stejně jako blokové komentáře jsou
jednořádkové komentáře programem ignorovány a nezabírají žádný paměťový prostor.
// toto je jednořádkový komentář
Jednořádkové komentáře jsou často používány za příkazy...
24.09.2014 14:09
Blokové komentáře, nebo víceřádkové komentáře jsou oblasti textu, které jsou programem ignorovány. Jsou
používány pro obsažnější komentování kódu nebo poznámky, které pomohou pochopit ostatním význam
částí programu. Blokové komentáře začínají / * a končí * / a mohou obsahovat více řádků...
24.09.2014 14:08
Středníkem musí být ukončena deklarace i jednotlivé prvky programu. Středník je také používán k oddělení
prvků ve smyčce.
int x = 13; // deklaruje proměnnou 'x' jako datový typ integer s hodnotou 13
24.09.2014 14:06
Složené závorky definují začátek a konec bloku kódu. Používají se ve funkcích i ve smyčkách.
type function( )
{
příkazy;
}
Za úvodní složenou závorkou [ { ] musí vždy následovat závorka uzavírací [ } ]. Proto se často uvádí, že
složené závorky...
24.09.2014 14:04
Po dokončení funkce setup(), se začne neustále dokola provádět funkce loop(), jak její název (loop =
smyčka) ostatně napovídá. Příkazy, obsažené v těle této funkce, jsou určeny k provádění veškeré činnosti
Arduina.
void loop( )
{
digi talWr ite(pin, HIGH) ; ...
24.09.2014 14:01
Funkce setup(), jak již bylo řečeno výše, se volá pouze jednou při spuštění programu. Používá se k
inicializaci režimu jednotlivých pinů, k nastavení sériové komunikace apod. Tato funkce musí být v programu
obsažena vždy, i když žádné inicializační příkazy neobsahuje.
void setup(...
24.09.2014 13:54
Programu pro blikání LED na pinu 50 z pauzou 500 ms.
Výpis programu:
int led = 50; //led připojena na pinu 50
int pauza=500; //pauza mezi blikáním a délka bliknutí
void setup() {
pinMode(led, OUTPUT); ...